Home / Projecten / ABN AMRO Hypotheken Groep
Opdrachtgever: CEO ABN AMRO Hypotheken Groep
Opdracht: Het leiden van het HR programma bij de fusie tussen ABN AMRO Hypotheken en Bouwfonds Hypotheken tot ABN AMRO Hypotheken Groep (AAHG).
Het HR programma bestaat uit:
Relay heeft naast het overall HR Programma management tevens een aantal (deel-) projectleiders beschikbaar gesteld.
Opdrachtgever: Manager HR
Opdracht: Beschikbaar stellen van een professional voor het ad interim vervullen van de functie van HR Adviseur.
Opdrachtgever: Directeur Operations van ABN AMRO Hypotheken Groep
Opdracht: Het leiden van het HR project bij de reorganisatie van Operations van AAHG.
Bij de fusie tussen ABN AMRO Hypotheken en Bouwfonds Hypotheken is er in eerste instantie voor gekozen de afdelingen Operations as-is over te nemen in AAHG. Nadat de fusie was afgerond zijn deze afdelingen gereorganiseerd en is de werkwijze en organisatie op elkaar afgestemd. Relay heeft de HR aspecten bij deze reorganisatie, waarbij 500 medewerkers betrokken waren, begeleid.
Onderdeel van de begeleiding is het opstellen en uitvoeren van een plaatsingsproces (op 3 niveaus), het toepassen van de CAO Sociale Gevolgen, het periodiek overleggen met de OR en het opstellen van de personele paragraaf van de Adviesaanvraag. Daarnaast zijn de veranderingen als gevolg van de reorganisatie, zowel bij leidinggevenden als medewerkers, begeleid.
Opdrachtgever: Directeur Operations van ABN AMRO Hypotheken Groep
Opdracht: Advisering bij een traject van leiderschapsontwikkeling
Na de reorganisatie van Operations heeft de nieuwe Directeur Operations behoefte om zijn nieuwe managers en teamleiders te laten ontwikkelen. Relay adviseert en begeleidt hem bij het formuleren van een programma t.b.v. de ontwikkeling van de managers support, operations en verzekeringen, als ook voor de teamleiders die werkzaam zijn bij Operations van AAHG. De opdracht kent een individueel ontwikkelingstraject voor de managers en teamleiders in dienst van AAHG als ook een teamontwikkelingtraject.